L'Occitane


Kto by nepoznal značku L'Occitane? A kto ju obchádzal tak dlho ako ja? Neviem prečo, nevábila ma. Aj keď jej príbeh je veľmi pekný. Založil ju mladý Olivier iba s jedným starým destilačným prístrojom. Vie byť niečo viac cliché? Asi to, že neskôr objavil opustenú mydláreň, v ktorej začal s výrobou tradičných mydiel à l'ancienne. Too good to be true, right? Možno preto ma značka presvedčila až na druhýkrát. Prvýkrát kvalitou, druhý myšlienkou.



K značke som sa dostala viac-menej nechtiac. Fakt neviem, čo som proti nej mala. Viem byť veľmi protivná povaha. Moje ázijské okolie pozná veľmi málo európskych značiek, a tak ako vianočný darček zvolilo práve L'Occitane. Dvakrát za sebou. Darovanému koňovi na zuby nepozeraj, všakže? S kvalitou som ale bola veľmi spokojná. Za prvé si fičím na mydlách, takže značka vyrábajúca originál mydlá sa mi nemôže nepáčiť. Za druhé ich krém na ruky s bambuckým maslom je úplná topka. Naozaj.


L'Occitane sa prezentuje mnohými sympatickými zásadami - čo najkvalitnejšie prírodné ingrediencie, preukázateľný pôvod, nahradzovanie syntetických látok prírodnými, znižovanie dopadu na životné prostredie, eko-design, atď. Dokonca preferujú transport loďami, železnicou a elektrickou dopravou, ktoré najmenej škodia životnému prostrediu. Veľký lajk! Už ma dostali.


Všetky produkty, ktoré mi zatiaľ prešli cez ruky, boli z rady s bambuckým maslom. Karité, shea, alebo ženské zlato je tradičnou ingredienciou zo subsaharskej Afriky, poskytujúcou výživu a ochranu pokožke aj vlasom. L'Occitane nakupuje fair trade bambucké maslo z Burkina Faso, produkované miestnymi ženami, ktorým tak zabezpečuje stabilný príjem a ekonomickú nezávislosť. Miestny program a jeho prínos pre komunitu ocenilo aj OSN. Také nákupy tešia viacnásobne. Na môj druhý vianočný balíček v poradí som sa teda tešila vo veľkom!


Výživný sprchový krém sa pýši 5 % karité. To je veľa? Každopádne mal by šetrne čistiť a zjemňovať ako telové mlieko. Ja som z viacerých dôvodov zástancom mydiel a neviem si prestaviť, čo by mohlo zmeniť môj názor. Sprchový krém je len fáza. Nesťažujem sa, ani nežasnem.


Telové mlieko má bambuckého masla 15%. Tie čísla mi vŕtajú v hlave. Obsahuje tiež výťažok z nechtíka lekárskeho, z mandlí a z medu. Vhodné by malo byť najmä po opaľovaní a po depilácii. Príjemne vonia, príjemne sa aplikuje, ale tiež neodpadávam.


Extra jemné mydlo Mlieko je moja šálka kávy. Rastlinný pôvod, sympatické ingrediencie a šarm à l'ancienne. Najskôr mi prevoniava šatník, potom pokožku. Kvalitné mydlo je kvalitné mydlo. 


Krém na ruky je absolútna topka. Najlepší krém na ruky, aký som zatiaľ vlastnila. Okrem 20% bambuckého masla obsahuje aj med, výťažok z mandlí a kokosový olej. Konzistenciou je fakt hutný, ale nenechá na rukách nepríjemný mastný film. Vydrží veľmi dlho, príjemne nevtieravo vonia, okamžite vás zbaví nepríjemného pocitu suchej pokožky a bleskovo sa vstrebáva. Fakt najlepší krém na ruky so far. Toto je produkt, ktorý som ochotná kupovať si zas a znova, plus ním obdarúvať všetkých v okolí.


Z minulého balíčka mi ešte zostali zbytky krémov na ruky aj nohy. Balenia sú fakt štedré a krému stačí málinko, takže vydržia veľmi dlho. Krému na ruky som najväčšia faninka. Krém na nohy je rovnako príjemný produkt, ktorý navyše obsahuje antiseptický levanduľový olej, ktorým silno vonia. Vôňa levandule nie je pre každého, mne sa však v obmedzených dávkach páči. Oba tieto produkty ma absolútne dostali. Sú skvelé.

Keď to mám zhrnúť, k značke L'Occitane som mala kostrbatú cestu a stále k nej mám kostrbatý vzťah. Veľmi sa mi páči ich filozofia, ale nie všetky otestované produkty by som si zakúpila znovu. Teda nikdy som si žiaden nekúpila, všetky boli darček. Krém na ruky by som ale mohla kupovať na barely a podobne aj krém na nohy. Ak sa k tomu dokopem, rada by som vyskúšala ich ospevovanú luxusnú slamienkovú starostlivosť Divine. Najskôr ale musím pomíňať všetky ostatné krémy. Pravidla sú pravidlá.

Komentáre