Review: Sachajuan




Poznáte ten večný kolobeh vlasov? Keď sa vám konečne začne pozdávať váš strih a vaša farba, nejaký kaderník sa podujme to cele zničiť. Bez mihnutia oka. Bez výčitiek. A ešte vás bude presviedčať, že je to super a máte prísť zas. Ja som bola dlhé mesiace šťastná a pyšná, lebo Lukáš a cely tím Toni&Guy (a hlavne Lukáš) robili mágiu. Kráčala som so vztýčenou hlavou a mala som pocit, že svet nespeje do záhuby. Potom som sa presťahovala do Bruselu.

Nechcem sa príliš opúšťať, tak preskočím timeline a detaily. Z mojej krásnej blond hrivy zostali žltkavé ohorky, ktoré sa každým dňom rútia k viac a viac rozlámanému koncu. Vyzerám úboho a cítim sa úboho, ale bojujem ďalej. A hľadám stále nové zbrane a zázračné všelieky. Táto kapitola sa nazýva Sachajuan a od prvej strany mám pocit, že to bude pekný príbeh. V hlavných úlohách moje extrémne zničené, spálené, polámané, nešťastné vlasy a švédska vlasová kozmetika.

[English below]


Sacha Mitic a Juan Rosenlind založili spoločné vlasové štúdio v Štokholme v roku 1997. O sedem rokov neskôr predstavili svoje prvé produkty starostlivosti o vlasy. Značku Sachajuan postavili na princípe "v jednoduchosti je krása" - "beauty of simplicity". Produkty, ktoré vyvíjajú, používajú vo svojom štokholmskom salóne a tak sú neustále v styku s ich výkonom a výsledkami. A predávajú ich už vo viac než 30 krajinách po celom svete.

Ja som samozrejme nič z tohto vopred nevedela, ale zaujalo ma pekné minimalistické balenie a fakt, že som na ich produkt musela čakať na "waiting liste". V podstate veci bol len akurát vypredaný a keď ho obchod znova naskladnil, prišiel mi e-mail. Žiaden VIP waiting list. Najskôr som si kúpila Hair Repair. Potom ešte Over Night Hair Repair. A po prvom použití chcem mať kúpeľňu plnú Sachajuan. Možno som práve zakopla o svätý grál.



HAIR REPAIR

Podľa filozofie Sachajuan vlasom stačí kvalitný šampón a kvalitný kondicionér. Ďalšia starostlivosť o vlasy je len extra. Moje vlasy potrebujú obzvlášť veľa extra, takže som siahla rovno po intenzívnej maske na poškodené vlasy. Táto maska s Ocean Silk Technology podporuje bunkovú obnovu, silu a vitalitu. Ma dlhotrvajúci efekt a uhladzuje krepovité vlasy. Toľko hovorí jeho oficiálny opis. V realite má veľmi pekný obal a luxusnú vôňu, zatiaľ čo ja mám hladké, pekné, jemné vlasy. Fakt.

Po šampóne dáte na vlasy, 5-10 minút počkáte a zmyjete. Mam z tohto veľmi dobrý pocit a vysoké nádeje. Moje vlasy sú jemné na dotyk a oveľa menej krepovité ako obvykle. Poviem to takto, väčšinou si večer umyjem vlasy, potom som unavená tak si ich narýchlo vysuším a idem spať. Ráno sa zobudím s chaotickou katastrofou na hlave a nosím cop kým sa nedostanem k žehličke. A keď si ich vyžehlím stoja do všetkých strán lebo sú v ťažkom strese a ja im žehlením ešte pridávam kríž. Tento krát som si ich večer umyla, narýchlo vysušila, išla spať a ráno sa zobudila s hrivou, za ktorú sa nemusím hanbiť. Už druhý deň chodím medzi ľudí s rozpustenými vlasmi a ani mi nenapadlo dotknúť sa žehličky. Dotýkam sa mojich vlasov. Vkuse. Lebo tomu neviem uveriť. Som zvedavá na produkt číslo dva.



OVER NIGHT HAIR REPAIR

Produkt číslo dva je niečo čo možno funguje, ale nechce sa mi tomu veriť, a ak to skutočne funguje, budem fakt prekvapená. O čo ide? Kondicionér, ktorý si večer napatlete na vlasy, a ráno sa zobudíte s krásnou hrivou. Ne-e-xis-tu-je. Tak som si ho kúpila a dala mu šancu ma presvedčiť.

Je to gél na vodnej báze, niečo ako lubrikant. Stará sa vám o vlasy, kým vy spíte, posilňuje elasticitu a dodáva vlasom intergalaktický lesk. Ma najvyššiu koncentráciu Ocean Silk Technology spomedzi všetkých produktov Sachajuan. Tak pre neveriacich ešte raz. Večer si umyjete vlasy, nanesiete Over Night Hair Repair začínajúc od končekov smerom ku korienkom a necháte na vlasoch celú noc. Ráno si vlasy môžete, ale nemusíte zmyť. A nie, nemal by zašpiniť posteľné obliečky. Ne-ve-rím.

V pondelok som si umyla šampónom vlasy, naniesla som tento malý zázrak a podozrievavo vyčkávala. Akože... Neodpadla som. Nie je to zle. Ale nie je to ani magické. Vlasy nezostanú mastné, ani zlepené, alebo niečo v tom zmysle. Vyzerajú ok. Na dotyk sú ok. Ale nie je to wow. Možno je to tým, že som použila iba šampón a toto. ( Toto je over night hair repair) Nabudúce skúsim klasiku šampón – maska – kondicionér plus toto. Lebo mám nádej, že toto môže byť pri správnom používaní top.

Čo je to tá Ocean Silk Technology?

Produkty Sachajuan sú založené na takzvanej Ocean Silk Technology. Značka používa výťažky z morských rias s dlhými latinskými názvami a pre jednoduchosť a prehľadnosť tomu dala meno Ocean Silk Technology. Morské riasy, ktoré používajú, sú rhodophycea a chondrus crispus. Rhodophycea pracuje hlavne zvnútra, posilňuje vlasy, zvyšuje pružnosť, dodáva minerály. Chondrus pracuje na povrchu vlasov, dodáva lesk a chráni pred poškodzovaním. A obe sú super pre vlasovú pokožku.


Na samom konci pridávam zoznam stránok, kde sa dajú produkty Sachajuan kúpiť. Po tejto dlhokánskej pauze mám jednu dve novinky, plus sa chystám refrešnúť celý blog. Novinka 1 je, že budem vždy na konci príspevku pridávať –a short summary in English- krátky sumár v angličtine. Novinka 2 je, že chcem na blog primiesiť moju záľubu v kreslení, a pridávať k článkom moje naivné ilustrácie.

Držte mi, prosím, palce. Som rada, že som späť.



A SHORT SUMMARY IN ENGLISH

This should be a short summary, so I’m not going to cry over my damaged hair. I’m not going to tell you the entire story of how difficult it was to find a hairdresser in a new city. And how my hair got fried and gradually fell off. I want to share my search for THE hair product with THE amazing results.

This time, I’m trying Sachajuan – a brand founded by Sacha Mitic and Juan Rosenlind in Stockholm in 1997. Let’s dream about scandi cool-girl hair and icy blond hues. SACHAJUAN is based on the beauty of simplicity. Beautiful simple design which caught my eye and one key ingredient - Ocean Silk Technology. It’s a mix of two cold water algae: rhodophycea and chondrus crispus, that boosts elasticity, moisture, shine and the overall beauty of hair.

Rhodophycea works on the inside of the hair, strengthening, increasing its elasticity, and adding moisture. Chondrus crispus works on the surface of the hair, boosts shine and protects hair from surface damage. Both of these algae are great for the scalp as well.

I bought hair repair and over night hair repair, hoping for the best results. These two products provide intensive treatment for damaged hair. HAIR REPAIR promotes cell regeneration and lends vitality and strength. It reduces frizz and leaves your hair silky and healthy looking. That’s the official claim. The hair repair should be used the same way as any other treatment, wash your hair, apply, leave for 5-10 minutes and rinse. I was very excited after the first use. My hair felt and looked amazing. It was way more manageable and soft than usual, without getting oily faster. I have to use the product regularly to see if this truly is THE amazing hair product, but my hopes are high.

OVER NIGHT HAIR REPAIR is a gel conditioner based on pure water. It works in a funny way, that made me want to try it. You wash your hair, apply the over night hair repair starting from the ends of your hair, and go to sleep. In the morning, you can, but do not have to rinse it. This product has the highest concentration of Ocean Silk Technology, and according to Sachajuan, it builds the elasticity, strengthens the hair, and gives fabulous shine. I could not believe this could ever work. The first time I used it, I just shampooed my hair and applied the product. My hair was ok, but not fabulous in any way. I expected it to be sticky or oily or weird in any other way. It wasn’t. But it wasn’t magically healed either. Next time, I try to do the full hair care process with shampoo mask and conditioner, and then apply this gel potion over night. I think this product might be the missing link in a quest for amazing hair. I just need to use it correctly.

I’ll keep you au courrant!


Kde si môžete kúpiť SACHAJUAN online:
Sephora
Cult Beauty
Feelunique
Beauty Bay

Komentáre