Starostlivosť o blond vlasy


Prešla som si naspäť môj Instagram nech to spočítam. 5 rokov. K platinovej blond som prešla v roku 2015. Vždy som chcela blond, ale nejak som sa k tomu nevedela dokopať. Nakoniec som k tomu prišla klasicky - ako slepé kura k zrnu. V žiadnej farbe som sa nikdy necítila lepšie. Ale je to boj.
Mať perfektnú blond znamená nájsť perfektného koloristu, každých cca 6 týždňov si odfarbovať a tónovať vlasy, pravidelne strihať, a vyživovať, piplať, hýčkať.

Za tých 5 rokov som spravila pár prešľapov, poučila sa z vlastných chýb a otestovala tonu produktov. Teraz sa chcem s vami podeliť.

1. Ten pravý kaderník


Od začiatku mojej cesty k platinovej blond som chodila v Bratislave do Toni&Guy. Lukáš robí skvelú prácu. Rozumie farbám a tónom na inej úrovni. Vďaka nemu som mala farbu, ktorá mi sadla natoľko, že som mala pocit, že je moja prirodzene. Navyše s farbami rád experimentuje. Občas som mu povedala, nech robí, čo chce. A odchádzala s ružovou, modrou, sivou, broskyňovou,... Bohužiaľ, v Bratislave už nebývam. 

Zažila som aj veľa nepodarených návštev u iných kaderníkov. Ako to vyzerá keď sa to nepodarí? V tom lepšom prípade budete mať žlté vlasy, prípadne jemne fialové ak sa to budú snažiť zachrániť modrým šampónom. V tom horšom prípade vám peroxidom spália vlasy. Už sa mi stalo, že som bola v kaderníctve do desiatej večer, lebo boli fér a keď videli, že moje korienky sú žlté, snažili sa to zachrániť. A o dva týždne neskôr to skúsili znovu, na ich účet. Už sa mi stalo aj to, že kaderník skúšal moje korienky pri sušení zakamuflovať. Boli žlté ako moč. Fakt. A už sa mi stalo aj to, že mi vlasy spálili. To v preklade znamená, že boli úplne oslabené a postupne sa odlamovali. Nakoniec sa takmer všetky vlasy okolo mojej cestičky a vzadu na korune hlavy odlomili úplne na začiatku. Mala som taký miniatúrny mohawk. A stále sa lámali ďalej a ďalej. Vždy keď som si umývala alebo česala vlasy, mi vypadávali celé pramene.

Krok 1: žlté korienky

Krok 2: Spálené vlasy


Krok 3: rip

Takže varovanie a poučenie - vyberte si koloristu, ktorý má skúsenosti a môžete mu dôverovať. A keď ho nájdete, už nemeňte. A neodsťahujte sa. A tiež, zrátajte si, či ste ochotné do toho investovať. Času aj peňazí. Odfarbovanie a tónovanie každý mesiac a pol nie je málo.

2. Starostlivosť


Pre toto sme tu. Ale nemohla som si odpustiť trošku sa poľutovať a posťažovať. Odfarbené vlasy sú oslabené a suché. Treba im venovať extra starostlivosť. Určite treba pravidelne strihať končeky, s dlhými vlasmi by som veľmi nepočítala. Keď vidím dlhokánske platinové vlasy, hneď si poviem, že je to buď parochňa alebo príčesky.

Šampón a kondicionér rozhodne nestačí. Treba bohatú masku a oleje. Treba šetrný šampón. A treba nejaký produkt na tónovanie.

Za tých 5 rokov som skúsila kopec značiek a produktov. Bohužiaľ, nemám tip na nič lacné. Starostlivosť o vlasy bola od začiatku vysoká položka v rozpočte. Keď už mám krásnu farbu, nepokazím ju nesprávnou starostlivosťou.

Ak si polistujete naspäť môj blog, nájdete kopec pokusov a omylov. S ktorými značkami som bola najviac spokojná ? Moroccanoil, Briogeo, Sachajuan, Amika, Ouai. Vždy sa vraciam k rade Repair od Moroccanoil. Šampón, maska, kondicionér a olej na končeky.

Môj aktuálny režim: striedmo exfoliačný šampón Amika, šampón Maui, maska Briogeo, kondicionér Briogeo, občas toner Igora, sérum na končeky Virtue, leave-in kondicionér Ouai.

Inak, vlasy treba najskôr umyť šampónom, aplikovať masku, pár minút nechať pôsobiť, zmyť, a potom nasleduje kondicionér. To tu odložím len tak pre istotu.

3. Olaplex


Olaplex je všade. Veľa reklám, 5* recenzie. V Bruseli mi ho neustále ponúkajú v kaderníctve. Viackrát som bola na kompletnej kúre. Mala som ho aj doma. Mňa fakt nedostal. Ale to je môj názor. Trebalo by sa spýtať niekoho, kto s vlasmi robí, a nemá v popise práce ponúkať Olaplex.

4. Tónovanie


Je dosť pravdepodobné, že vaša platina bude raz za čas vyzerať nažltlo. Presne preto sa používajú modré (fialové) šampóny pre blond vlasy. Tých som tiež vyskúšala fúru. A nie vždy to bolo veselé. Niektoré vám môžu nechať mierne sivo-zelený alebo fialový výsledok. A určite neverte kamarátke, že šampón treba nechať na hlave 30 minút. Aj to som raz spravila.


Lukáš z Toni&Guy mi odporučil produkt Igora expert mousse od Schwarzkopf Professional a toho sa držím. Žiadne nehody, jednoduchá aplikácia, super výsledok.

5. Smutný koniec


Treba vedieť, kedy to vzdať. Moju platinovú som milovala. A hlavne farebné experimenty, ktoré umožňuje. Ale moje zhorené vlasy čarovne neožili, takže som sa s odfarbovaním rozhodla skoncovať. Už pár dní som naspäť bruneta.

Zbohom blond kadere!


Komentáre