Correct it. Please.

Kráľovná Viktória označila make-up ako nevhodný a vulgárny. Adolf Hitler považoval make-up za vhodný len pre klaunov. Ja ho často pri rannom pohľade do zrkadla nazvem nevyhnutnosťou. Kvôli červenému nosu. Hlavne.

Väčšinou make-up nepoužívam. Potrebujem dostatok času na to, aby som sa pri aplikácii dostatočne vyhrala a zrelaxovala. Pri mojom šťastí väčšinou pri záverečnom ťahu špirálou alebo linkou všetko spackám. Pri nedostatku času je to horor. Takže keď mám na make-up menej ako pol hodinu, spolieham sa na FLAK - farbu na obočie, líčka a korektor. A na zelený korektor nedám dopustiť.

Nikdy som neverila, že to môže fungovať bez vedľajšieho "Fantomas" efektu. (Bol Fantomas zelený alebo modrý?) Ale funguje. Začervenanie zredukuje na minimum a väčšinou cez neho ani nepoužívam aj vrstvu béžového korektora alebo make-up. A zatiaľ ma nikto neupozornil, že mám čudne sfarbený nos.

Momentálne mám v kozmetickom kufríku dve cenovo takmer rovnaké paletky - obe stoja približne 4e (dúfam, že si to dobre pamätám). Allround Concealer od Catrice a Corrective Concealer od e.l.f., poďme na to:


1. Balenie - Ako si môžete všimnúť na fotke, Catrice si už so mnou čo-to odžil, tak doprajme starému pánovi rešpekt a prehliadnime to. :) Obe palety obsahujú dva odtiene béžovej, zelenú (na začervenané miesta) a ružovú (na rozjasnenie - napríklad tmavých kruhov pod očami), Catrice má navyše jeden svetlunko béžový odtieň, ktorý väčšinou používam ako highlighter. Gramáž je približne rovnaká - 5.4 a 6 gramov. Čo sa týka obalu, e.l.f. na mňa pôsobí robustnejšie tak dúfam, že sa mi nezlomí (tak ako Catrice asi po dvoch mesiacoch používania). Dizajn nevytŕča ani na jednom produkte, ale e.l.f. má dve plus - zrkadielko a malý aplikátor.
Skóre: 1-1

2.Zloženie- Bohužiaľ nie som chemik, no vždy sa pozerám na zloženie výrobkov. Dáva mi to pozitívny pocit, že sa aspoň troška zaujímam. Niekedy si musím zohnať zoznam škodlivých látok v kozmetike (mám jeden o Éčkach v potravinách a pár produktov už som zo svojej diéty vďaka nemu na veky škrtla). Pár slovám však rozumiem - Catrice obsahuje výťažok z Aloe, kopu neznámej chémie, pochopiteľne nejaký ten silikón a pokiaľ dobre čítam, žiaden parabén. E.l.f. tvrdia, že ich korektor obsahuje tea tree oil, no ja som ho v zložení nenašla (čo nemusí znamenať, že tam nie je), okrem toho pár voskov, cudzích slov a žiaden silikón ani parabén (ak sa nemýlim).
Skóre: 1-2 pre e.l.f.

3. Konzistencia oboch produktov je veľmi odlišná. Catrice je olejovitejší a e.l.f. podstatne tuhší. Musím priznať, že olejovitejšia textúra mi vyhovuje viac, kedže sa jednoduchšie roztiera, avšak pri korektore je asi vhodnejšie, aby bol kompaktnejší. Popravde som sa ešte s e.l.f.om nenaučila pracovať - nejde mi to ani prstom ani štetcom. No koľko ľudí - toľko chutí, a toľko šikovnejších rúk.
Skóre: 2-2


4. Odtiene - Začnem pri Catrice. Najsvetlejší béžový takmer nepoužívam, čo je zrejmé na prvý pohľad. Pod oči používam korektor od Yves Rocher a na rozjasnenie pleti Liquid Glow od Manhattan. Stredný odtieň je tak akurát na môj odtieň pleti a najtmavši je super na kontúrovanie. Ružový korektor používam skôr na líčka keď nie je nič iné po ruke a zelený je moja absolútna láska, ale k tomu neskôr. E.l.f. má o odtieň menej, ale musím priznať, že mi veľmi nechýba. Z dvoch béžových som skôr zmätená, obe sú na mňa dosť tmavé takže sa ich zatiaľ dotýkam len keď sa chcem uistiť, že mi fakt nesedia. Ružová je o dosť svetlejšia ako Catrice, tak s ňou experimentujem pod očami. Ale úprimne, zatiaľ sa ku mne nedostavilo ani placebo ani pozitívna kritika. A zelenú opíšem o chvíľu, keďže práve ona je dôvodom, prečo som si obe palety kupovala. Na obrázku vyzerajú odtiene veľmi podobne, dokonca aj v realite, ale o výslednej farbe pri nanášaní rozhoduje asi konzistencia výrobku.
Skóre: 3-2 pre Catrice


5. Zelený korektor - ten je hlavným aktérom celého tohto článku a bol aj hlavným aktérom nákupu. Nenašla som samostatný zelený korektor, ktorý by sa mi pozdával, tak som siahla po paletkách. Verdikt je u mňa jednoznačný - milujem zelený Catrice korektor! Keby ho predávali vo vedierkach, kúpim si rovno tri litre. Seriózne. Je to môj prvý krok líčenia. Mám dosť začervenané oblasti okolo nosa a v zime je to ešte horšie. Allround je pre mňa prvou pomocou proti Rudolfovmu nosu. Keďže som so všetkými výrobkami e.l.f. zatiaľ bola veľmi spokojná, myslela som si, že bude ešte lepší. Ale bohužiaľ, zatiaľ sme si na seba nezvykli. Ako je ale jasné z fotiek, Catrice sa zúfalo míňa a tak pomaly prechádzam na e.l.fa. A možno časom zmením názor a budem ho preferovať.
Výsledné skóre: 4-2 pre Catrice Allround Concealer

Na fotke je prvý z ľava Catrice, druhý e.l.f. (Môžete vidieť veliký rozdiel vo farbe ale aj v zložení - e.l.f. je akoby púdrovitý a Catrice krémovitý - fakt to neviem pomenovať).

Poznámka: Celý článok je môj osobný názor a skúsenosť s používaním, vy môžete mať presne opačný pohľad na vec, takže najlepšie je vyskúšať, ktorý produkt vám vyhovuje viac.

P.S.: Prosím ak ma niekedy uvidíte na ulici a budem mať mega zelený nos, upozornite ma na to, a ja si to s tým farebným korektorom ešte rozmyslím. :)

All photos by me.

Komentáre

  1. V piatok som sa len tak motala v DM, kedze som cakala na vlak, a natrafila som na jeden zasity catrice korektor; spomenula som si na tvoj clanok, tak som ho hned supla do kosika a momentalne skusam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jeeej to si ma obrovsky potešila. :)

      ja tú paletku absolútne zbožňujem. teda okrem toho najsvetlejšieho. ten moc nepoužívam.. tak potom určite napíš ako sa ti pozdávajú. x

      Odstrániť
    2. ja ten svetly pouzivam ako rozjasnovac niekedy, ked mam cas sa vyhrat s mejkapom :)ruzovy pod oci denne a zeleny detto :) takze som spokojna, konzistencia je naozaj kremova, lahko sa rozotiera, vyhovuje mi :) takze dakujem za tip ;)
      p.s.: neda sa to tu nejak nastavit, aby sa mi ukazalo, ked niekto reaguje na moj prispevok? :)

      Odstrániť
    3. som rada, že som dobre poradila :)

      a to nastavovanie si píšem za uši, snáď to niekde vypátram. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Bublina ďakuje za rozhovor.