Nové telo nový duch: Dry Brushing


Vkuse sa tu vykecávam o pleti a o tisíc produktoch starostlivosti na tvár. A telo? Nikde. Ignore. Zabudnuté, opustené, v úzadí. Jak keby bolo menej dôležité. Pritom je o niečo rozľahlejšie ako tvár a máva dosť veľa trápení. Suchá koža, ochabnutá koža, strie, vyrážky, celulitída, depilácia, vrastené chĺpky, jazvy, pigmentové škvrny, ekzémy, priberanie, chudnutie, tehotenstvo, starnutie - je tam toho. Mňa intenzívne zaujímajú dva problémy spomedzi toho všetkého: suchá koža a vrastené chĺpky. A keďže v poslednom čase vo fitku transformujem postavu, musím v starostlivosti o pokožku celého tela pridať. Nakúpila som teda pomôcky.

Dry Brushing


Tí čo čítate moje príspevky častejšie určite viete, že všetko, čo je tradičné, pôvodné, prírodné a rokmi preverené je môj šialok kávy. Dry brushing, čiže kefovanie pokožky tela na sucho, je stará tradičná cesta k zdravšej pokožke. Pomocou opakovaných dlhých pohybov stimulujete krvný obeh, lymfu, odstraňujete odumreté bunky a celkovo zlepšujete stav kože.

Medzi ďalšie pozitíva patrí:

  • umožňuje aktívnym zložkám v kozmetických produktoch ľahšie vstrebávanie
  • predchádza vrastaniu chĺpkov
  • čistí póry
  • uvoľňuje endorfíny
  • predchádza celulitíde a opuchom
  • podporuje obnovu kožných buniek
Kefovať môžete kedykoľvek, keď máte chuť sa trošku rozmaznať, ale najlepšie je to pred sprchou, alebo kúpeľom. Voda totiž následne odstráni všetky nečistoty. Smer kefovania je podstatný práve kvôli lymfe a krvnému obehu, takže zbystrite.

Začína sa na chodidlách, pokračuje dlhými pohybmi hore nohami, potom od dlaní ruky a ramená. Každý pohyb treba opakovať viackrát. Hruď a horná časť chrbta sa kefuje smerom k srdcu. Na bruchu sa používajú krúživé pohyby. Kefovanie nie je vhodné na tvári a na poškodenej koži.


U mňa je to ako pobyt v nebi. Pustím si hudbu, nalejem deci vínka, vybrushujem od piet po hlavu a čítam knižku vo vani. Lahoda. Aspoň raz za čas je moje telo so mnou spokojné.

The Natural Sea Sponge Company


Ďalšia tradícia. Firma, ktorá desaťročia loví a obchoduje s morskými hubami začínala na gréckom ostrove Kalymnos. Dodnes lovia v Grécku a v Tunisku a morské huby spracúvajú tradičným spôsobom v Londýne. Od roku 1996 predávajú aj iné pomôcky pre starostlivosť o telo pod značkou Hydréa London, ktorá sa preslávila vysokými etickými štandardmi a kvalitou. Všetky produkty a procesy sú priateľské k životnému prostrediu a podporujú udržateľný rozvoj.

Hydréa používa najkvalitnejšie materiály, ktoré sa získavajú a spracúvajú zväčša v Európe. Drevo je z certifikovaných lesov. Lufa aj bavlna sú organické a pochádzajú z Egypta. Morské huby sú triedené a spracúvané ručne.

Ja som kúpená. Od iných už nič neberiem.

Professional Dry Skin Brush curved bristle


Kefa môjho života je vyrobená z bukového dreva a štetiny sú z kaktusa. Je zastrihnutá do oblého tvaru pre ľahší brushing. Drevo je špeciálne tepelne upravené, aby nepopraskalo a dvakrát lakované, aby bolo odolné proti plesniam. Tým pádom sa môže používať vo vlhkom prostredí ako sú sauny, kúpele, alebo pod vodou. A vydrží. Štetiny sú z mexického tampico, vlákna pochádzajúceho z kaktusu lechuguilla. Kaktus sa najlepšie používa nasucho a je to najpevnejšia štetina pre dry brushing, čiže aj najefektívnejšia. Ďalšia výhoda? Vlákna sa časom neopotrebúvajú, ale získavajú ešte lepšie vlastnosti. Pre tých najzarytejších environmentalistov mám ešte jednu správu, ktorá si zaslúži eko-bobríka. Tampico sa pestuje s minimálnym dopadom na životné prostredie bez použitia umelých hnojív, zbiera sa ručne a tešia sa z neho včeličky, lebo dlho kvitne. Thak.



Po použití stačí trošku oklepať, nech opadá suchá koža a raz za čas umyť v teplej vode s mydlom a nechať vysušiť štetinami nadol.

Dostal ma? Dostal. Však si to len prečítajte. Celý proces dry brushingu je veľmi príjemný. Treba odhadnúť silu, s ktorou kde pritlačíme, aby sme sa nedoškriabali. Okamžite je cítiť, ako sa prekrvuje pokožka na celom tele a hneď je aj na dotyk cítiť jemnejšiu kožu. Čo je pre mňa najpodstatnejšie, fakt to mega pomáha pri vrastených chĺpkoch. Už po jednom brushingu je situácia omnoho lepšia. Po viacerých seansách som sa zbavila aj toho o čom som si myslela, že je nenávratne pod kožou. Kefovanie tela na sucho je príjemný rituál, ktorý si určite užijete. Pokiaľ netrpíte ekzémom, alebo nemáte inak poškodenú kožu, určite vám odporúčam to vyskúšať. Vekom sa pokožka sama o sebe peelinguje pomalšie, takže keď sa preklopí prvá štvrťstoročnica, prečo jej nezačať pomáhať? Dry brushing mi príde omnoho sympatickejší než nejaké predražené peelingy v chutných nádobkách, ktoré sa na dvakrát minú. Kaktusová kefa a môj home-made kávový peeling majú monopol. Nič nové ani nemám chuť skúšať.

MIO Skincare


Keď som kupovala kefu na dry brushing, rozmýšľala som čo ešte. Toto je jeden z dôvodov, prečo som schopná utratiť také množstvo peňazí. Zároveň vďaka tomu vždy objavujem niečo nové a robím si radosť. A píšem blog. Takže som pátrala a pátrala a vypátrala som Mio Skincare.



Mama Mio bola pôvodne kozmetika určená zmenám ktoré sa dejú na tele počas tehotenstva, po pôrode a pri kojení. Neskôr začali vyrábať výrobky Mio podporujúce aktívny životný štýl. Keďže už asi rok a pol chodím pravidelne do fitka a poctivo naberám svaly, zaujali ma ich produkty určené práve pre workout. Za skúšku nič nedám, že? Okrem evríčiek.

Mio bojuje na viacerých frontoch: Workout Wonders energizujú, stimulujú a obnovujú svaly, Firming Faves sú určené na spevňovanie a tvarovanie, Aqua Actives sú produkty do sprchy a kúpeľa, Moisturising Miracles hydratujú.

Veľmi sympatické na značke Mio je, že si na ich stránke môžete prečítať aké ingrediencie používajú, akým sa, naopak, vyhýbajú a prečo. Tiež podporujú charitu Look Good... Feel Better, o ktorej už som pred časom písala. Zameriava sa na sebavedomie žien podstupujúcich liečbu rakoviny.

Inak používajú ich aj Kardashians.

Mio Skincare New Gym Kit


Ako väčšinou, keď mám chuť skúšať, nesiahla som po jednom výrobku, ale po kite. Gym Kit, čiže sada do fitka, obsahuje utierky na tvár a telo Clean Slate Workout Swipes a špeciálny gél Workout Wonder Gel.


Utierky na tvár obsahujú aloe, omega mastné kyseliny, kyselinu mliečnu a voňajú po uhorkách a mäte. Ich úlohou je očistiť pleť od potu a množiacich sa baktérií ihneď po cvičení. Perfektná vec, keď nemám časovú rezervu a bežím do fitka alebo z fitka. Teraz ich mám stále hodené v športovej taške a ak mám pred cvičením pocit, že by som sa mohla osviežiť kým sa ešte viac spotím medzi ľuďmi, alebo keď po cvičení nestíham sprchu, vyutieram sa Mio utierkou. Sú fakt veľké, takže jedna bohate stačí na celé telo a nemajú násilnú vôňu. Akurátne osvieženie on the go.

Gél na svaly je vhodný pred aj po cvičení. Obsahuje V-Tonic, gaštany a prírodný horčík. O V-Tonic som práve počula prvýkrát. Okrem toto, že sa ponúka mužom na kvalitnejšiu erekciu by mal byť super aj pre svaly a prekrvenie. Erekcia nôh. Je to vlastne kombinácia piatich esenciálnych olejov nie nejaký pseudo-zázračný objav. Po cvičení si malé množstvo vmasírujem do tých partií, ktoré som precvičovala. Vďaka obsahu mentolu je to ako výbuch sviežosti na mojom tele. Budíček jak oči. Krémujem sa po cvičení od hlavy po päty tak či tak, čiže som len vymenila jeden krém za iný. Musím uznať, že ten chladivý účinok je hneď po fitku veľmi príjemný. Horčík sa vstrebáva aj cez kožu a pre svaly je najlepším kámošom, takže verím, že moje telíčko sa zo mňa teší mnohonásobne.

Inak, keď sme pri tej erekcii, práve mi volala nejaká spoločnosť z Banskej Bystrice či môjmu otcovi nechcem kúpiť doplnok výživy na dodanie sily a posilnenie libida. To ako fakt?

Mio Skincare sa mi veru zapáčila. Keď sa minie Workout Wonder, chcem poskúšať niečo z Firming Faves. Yay.

Komentáre