Ideálny odličovač - diy



Najlepší odličovač na svete? Vyrobte si! Fakt. Ja som si tiež vyrobila. Na stránkach o zdravom živote tomu fancy hovoria cleansing oil. Ale je to tá najviac jednoduchá vec na svete. Stačí zmiešať ricínový olej s nejakým ľahším olejom v prijateľnom pomere. Ale pome pekne od začiatku.


Prvou fázou bolo, že som sa žiadnym kúpenským odličovačom nevedela poriadne a hlavne rýchlo odlíčiť. Som lenivá. A som rada ak sa vôbec pokúsim o odličovanie. Viem, viem. Zlé pre moju pleť. Druhou fázou bolo, že mi začalo liezť na nervy večné kupovanie maxi balení odličovacích tampónov. Otravné a neekologické.

Tak som sa nahnevala, zrátala si dva a dve a začala sa odličovať akýmkoľvek kuchynským olejom, aký bol po ruke. A? Zázrak. Tip top. Ide to rýchlo a bez boja. Zakotvila som pri olivovom a kokosovom, lebo tie mám doma vždy. Olej rozpustí všetko. Nánosy maskary, waterproof, čiernu linku, dymové líčenie, večné rúže... Všetko.

Pán Kráľ


K ricínovému oleju som sa dostala neskôr, keď som dúfala, že mi rýchlejšie narastú vlasy, mihalnice a zhustne mi obočie. Nič z toho sa nestalo. Samozrejme. Ricínový olej je ale skvelý na ekzémy a inak vyhádzanú pleť. Lieči, hojí, regeneruje. Začala som gúgliť a našla basic recept veľmi populárnej oil cleansing method (OCM).

OCM sa prezentuje ako ultimátna záchrana problematickej pleti. Pozrite si na vyhľadávači fotky pred a po a pochopíte. Ja mám našťastie pleť v relatívne dobrom stave, takže žiadne šialené pred a po nafotiť nemôžem. Nechce sa mi ísť do podrobností, sú toho aj tak plné internety. Napríklad tu.

OCM má veľa podporovateľov aj kritikov, v niečom má pravdu a v niečom je úplne vedľa. Hlavná vec, je momentálne in. Všetky kozmetické značky vyrábajú svoje vlastné cleansing oils, creams, gels, balms a podobné produkty. Dokonca aj cleansing oils na vlasy. Áno, áno. Najviac rezonujú Eve Lom, Bobbi Brown, Origins, Shu Uemura a Emma Hardie.

Môj názor? Veľké peniažky si schovajte späť do prasiatka a cleansing oil si jednoducho vyrobte. Treba ricínový olej a jeden alebo dva ďalšie nosné oleje (slnečnica, hrozno, avokádo, šípka, oliva, hočo podľa chuti). Zmiešať v pomere 3:7 pre mastnú pleť, 2:8 pre normálnu pleť, alebo 1:9 pre suchú pleť. Zjednodušene: čím suchšia pleť, tým menej ricínového oleja.

Použitie? Nakydať na tvár a užívať si masáž. Keď už ste sa vybláznili, zobrať uteráčik namočený v teplej vode a zotrieť. Opakovať podľa ľubovôle. Jedenkrát zvyčajne stačí na odstránenie všetkého tvrdohlavého mejkapu.


Ingrediencie: ricín, oliva, prázdna nádobka.



Takto. Olivovým a kokosovým olejom sa odličujem dlho dlho. Je to najefektívnejší spôsob, ktorý vás zbaví všetkého, aj komplet čiernej tváre, za minimum času a námahy. Po pridaní ricínového oleja som si nevšimla žiaden ultra rozdiel, ale ako hovorím, nemám extra problematickú pleť, nemajú sa diať aké zázraky. Ďalšia vec je, že sa nelíčim každý deň a tak ani cleansing oil nepoužívam príliš často. Možno pri dennom používaní by sa voda menila na víno.

Tak či onak, je to najefektívnejší skvelý odličovač. Je to čistá príroda. Poznáte kvalitu použitých surovín. Je príjemná zábavka ho miešať. A ešte raz, odlíči šmahom ruky. Takže smelo do toho! Malá poznámka: ricínový olej nepapať - preháňa z neho.

PS: Mám v zásobe cleansing balms od Nuxe aj Eve Lom. Som zvedavá, ako dopadnú v porovnaní s mojím DIY.


Komentáre