nový objav: Botanicus

 

Milujem objavovať nové značky a výrobcov. Najmä keď sa jedná o dobro typu lokál, eko, natural, etc., etc. Druhé pozitívum - ide o mydlá. Už dávno som prestala nakupovať sprchové gély, teda okrem mojich Moltonov, a siahla som po skladnejšej, prenosnejšej, prírodnejšej variante s nižšou spotrebou obalových materiálov. Som ja ale dobrý človek. A teraz pome na zoznamovanie.


Botanicus pochádza od susedov, z Českej republiky. Tam pestujú v ekologických záhradách kvalitné suroviny, ktoré spracúvajú spolu s miestnymi a tak podporujú celú dzedzinu a okolie. Všetky byliny, rastliny, zelenina a ovocie, ktoré pestujú, sú v bio kvalite a na spracovanie idú čerstvé ako repa. Okrem kozmetiky sa z nich vyrába aj marmeláda, sirupy a podobné mňamky. Väčšina z toho je dokonca poctivá ručná robota kombinujúca staré dobré postupy a moderné poznatky. Všetko sa to predáva v ich vlastných predajniach, ktorých zoznam si môžete pozrieť tu.
 
Headquarters značky Botanicus je v (a teraz nech sa nikto neuráža a nesmeje) Ostré u Lysé nad Labem. Slovečeština. Tam nájdete aj veľmi zaujímavý koncept Centra řemesel a záhrad. Práve som vám dala super tip na výlet. Neni zač.

A teraz k veci. Teda k testingu. Mala som tri mydlá: jablko a černica, broskyňa a marhuľa, a to tretie si ani za svet neviem spomenúť. Niečo s medom. Med a citrón? First of all, vo všetkých mydlách boli kusy toho, z čoho sú vyrobené. Plátky jablka, semiačka a tak. Vyzerá to krásne a presvedčivo. Za druhé, tie mydlá voňali na celú izbu. Fakt mega. Boli to obrie kusy, takže sa s nimi zo začiatku trošku ťažšie narábalo. Cítila som sa ako keď malé dieťa používa dospelácky príbor. 

Ortieľ? Choďte si to tam do Ostrej pozrieť, môže to byť super. Koncept značky je moja šálka kávy, nos bol spokojný, oči tiež a koža čistá, jak sa patrí. Odporúčam silno ako darček. Je dosť prírodné, aby očarilo, a nie príliš prírodno-vyzerajúce, aby odpudilo. Viete ako to myslím. Kozmetika balená v slame a rolkách z toaleťáku a tak. Skúšali ste od nich niečo? Odporúčate tiež?

Komentáre