K-Beauty: Krém na tvár z koňa ?!?


Najväčším hypom kórejskej kozmeztiky sa zdal byť konský de luxe krém Guerisson 9 Complex Cream. Hrá to na vrchol pyramídy. Top medzi topmi. Kúpila som ho? Samozrejme. Som ako škrečok. Všetko musím mať.



Horse oil, doslova konský olej, je produktom z konského tuku, ktorý sa už stáročia používa vo východnej Ázií na liečbu kožných problémov. Ochrancovia zvierat sa už musia chytať za hlavu. Chytám sa aj ja a všade po internetoch hľadám nejaké indície k tomu, ako to celé funguje. Výrobca sa samozrejme tvári, že je všetko s kostolným poriadkom. Kóšer. Halal. Cruelty-free. Keď som to kupovala, tento aspekt ma ani nenapadol. Myslela som si, že to bude niečo ako konská masť - z gaštanov. Teraz ma nežne hryzká svedomie. Možno je to len o tom, že v tunajších končinách kone nejeme. Prasací kolagén ani slimáčí sliz ma v kozmetike moc nevyrušovali.


Guérisson je to taký hype, že trh je plný fejkov a treba si dávať pozor na všetky ochranné známky. Je ich snáď toľko jak na bankovkách. Celkovo vyzerá veľmi luxusne. Krásna oranžová krabička s koženým efektom jak od Hermès, mohutný sklenený obal s vyzdobeným kovovým vrchnákom a značková špachtlička.


Takže v čom je ten zázrak? Stačí si prečítať komplet zloženie a môže sa stať, že sa zamilujete. Okrem kontroverzného konského oleja, ktorý má byť hojivým zázrakom, sú tam asi všetky zložky, ktoré v kréme na tvár vidieť chcete. Ceramid, adenozín, nicínamid, vitamín E, maslo shea, jojoba, včelí vosk, rastlinné výťažky z mäty, rozmarínu, levandule, šalvie, kamilky, bergamotu, medovky, ruže, zeleného čaju, atď.


Na to, že je vyrobený z koňa, vôbec nesmrdí. Krém má skôr príjemnú sviežu citrusovú vôňu. Je veľmi hustý o bohatý, ale na pleti to nie je žiadna indulona. Vstrebe sa veľmi rýchlo a nenechá mastný film. Až sa občas čudujem, kam sa všetky tie oleje vmestili.



Môj názor? Som viac ohúrená zo zloženia než z efektu. Moja pleť mi nepríde až o toľko šťastnejšia, ani vrásky menej viditeľné. Samozrejme, ž mi pleť hydratuje a ukľudní, ale začínam mať pocit, že krém ako krém. Je príjemný, rada ho používam, ale závislosť si isto nevybudujem. Snáď v hĺbke pleti mi všetky jeho zložky robia megalomanské zázraky. Zatiaľ mám ale pocit, že taký Skin Food od Weledy dokáže viac.

Komentáre