Haul: Shopping v Sofii


Keď som sa vracala zo Sofie, čudovala som sa, z čoho som tak unavená. Moja cestovná taška mala o šesť kíl viac. Z toho. Šesť kíl! Dávno som si so sebou na cestu späť nenabalila toľko jedla a kozmetiky. Ale viete ako - dovolenka s kámoškami, z ktorých každá milujeme jedlo aj nákupy inak dopadnúť nemôže. Tak vám tých mojich šesť kíl vybalím.



Všetko to začalo v DMke. Fakt. Otvárali novú pobočku a mali zľavy na komplet všetky produkty. A už to išlo. Najskôr som sa smiala, ale potom ma strhla psychóza. Kamka mi poradila, že Balea masky sú úplne super - hneď som ich mala plný kôš. K tomu perličky do kúpeľa, koncentrovaná starostlivosť o okolie očí, ovocný čaj, mydlo v peknej krabičke a víťazný sprchový gél.


Koncentrovanú starostlivosť na očné okolie od Balea som si kúpila najmä kvôli tej zľave. Úprimne, chcela som vitamín E, ale nebol. Už dávno ma ale lákali tieto podivuhodné mini perličky. Keď ich rozpučíte, sú plné koncentrátu so zeleným čajom, ktorý sa postará o vaše unavené očká. Veľký zázrak som si nevšimla, ale skúsim ich ešte šupnúť do chladničky.



Najlepšie na týchto nákupoch je, že produkty sú popísané iba po nemecky a po bulharsky. Pôjdem na to pekne intuitívne. Totes Meer je Mŕtve more a isto robí veľa dobra.








Reinigende bude hydratačná, hodí sa na každú pleť a už si nepamätám prečo, ale kúpila som si ju dvakrát. Zrejme doporučila kamka.








Med a mlieko - luxusná výživná kombinácia, ktorou sa nič nepokazí. Na tú som bola zvedavá najviac. Ešte som, mimochodom, nepoužila ani jednu. Ups. Škrečok.








Tieto nádherné perličky do kúpeľa s čiernou orchideou som nemohla len tak nechať na poličke v obchode. A osvedčili sa. Nie len že zafarbili vodu na krásnu tmavú fialovú, ale celá kúpeľňa voňala exotickou a sladkou vôňou orchidey a vanilky. Super vec. V krajšom balení odporúčam ako darček pre všetkých pôžitkárov.






Nasledoval ďalší obchod - známa bulharská kozmetika Refan. Tam už som šla na veci rozumne. Prezrela som si komplet celý sortiment a zhodnotila, čo mi isto netreba. Nakoniec som si kúpila len jedno mydlo a zvyšok som dostala ako vzorky zadarmo.


Mydlo Holy Lake mi padlo do oka, lebo pri tomto Svätom jazere v Pomorí som bola už dvakrát na dovolenke. Všetci sa tam mažú bahnom od hlavy po päty a takí čierni si užívajú zvyšok dňa. Nahí. Len tak mimochodom.








Kúpali a bahnili sa tam už Tráci, Gréci, aj Rimania. Tak prečo nie ja? Mydlo je zmesou miestnej morskej vody a liečivého bahna a na vrchnej strane má sympatické tri nahé slečny. Vonia prírodou a k pokožke sa správa veľmi slušne.






Zo všetkých ochutnávok ma najviac zaujal pleťový krém s gardéniou a ružou. Mal akurátnu textúru a veľmi príjemne vyživoval a hydratoval moju tváričku.



Hlavná hviezda celého nákupného ošiaľu - produkty z ruže. Bulharská ruža je známa po celom svete a ja som si ju ako správny turista nemohla nechať ujsť. Pravá ružová voda, celé sušené kvety a koncentrovaná ružová esencia v krásnom folkovom obale, ktorú som dostala ako darček pri odchode.

Priznám sa, že ruža v kozmetike mi až tak nevonia. Pripomína mi to staré tety v električke cestou do kostola. Nemôžem si pomôcť. Určite by som nemohla používať parfém s vôňou ruže. Preto stále premýšľam, ako využijem tú esenciu. To bude pre môj nos šupa. Ale určite aj pre pleť. Kvety do kúpeľa sú skôr pekné, ako voňavé. Kúpem sa jak princezná, až kým nemusím vypratávať všetok odpad z odtoku. No a ružová voda? Niektorí ľudia to aj pijú. U mňa pije len pokožka tváre pekne pravidelne miesto micelárnej vody. Pleť je z toho pekná, aj to mierne odlíči. Ale štípe. Buď ani moja tvár neľúbi tú vôňu, alebo je v tom priveľa alkoholu. Ani sa z nej nevyhádžem, ani nezčervenám, ale štípe.


Ďalším darčekom, od lokálnej kamky, bol tento parádny handmade drevený motýlik. Vyrobila ho Mira Djambazka z MODO a okrem toho robí fakt parádne súčasné šperky.


Zlatý klinec na záver - JEDLO. Ani neviem, kedy som prepadla tejto obsesii, ale za jedlom sa idem v poslednom čase potrhať. Gajo, lokálny výrobca čokolády, má dve nové hardcore slovenské fanynky. Ich čokoláda aj nutela nemajú chybu. Škoda len, že kakaové maslo sme už druhýkrát nenašli. Zvyšné dve lahôdky sú tiež darčeky - domáce zavárané figy a šarena soľ. Ešte pár mesiacov môžem dochucovať po bulharsky.


Aaaaa malý bonus, ktorému som neodolala na letisku vo Viedni. Mali sme veľa času tak som prelustrovala celú Bipu a kúpila som si priesvitnú maskaru. Za euro. Parádička.

Komentáre